Enne objektile tekstuuri lisamist peame oma objektist looma tasapinnalise laotuse. Selle järgi oskab Blender mähkida tekstuuri ümber objekti.

UV laotuse haldamiseks on Blenderis tööaken “UV editor”.

Geomeetriat saab lahti mähkida (unwrap) võre reziimis (edit mode). Primitiivsetele objektidele on vaikimisi juba UV laotus loodud, küll aga on see tihti ebatäpne või mitte meie vajadustele vastav.

Pindade lahtimähkimiseks märgi soovitud võre pinnad ja seejärel u

Kui soovid kontrollida lahtimähkimise lõikekohti, märgi võre reziimis soovitud servad ja servade menüüs (paremklõps või Ctrl+e) käsklus “mark seam” (märgi lõikekohaks)

UV laotuse salvestamiseks pildifailiks vali UV aknas menüüst UV -> Export UV layout.

Lihtsad tekstuurid UV laotuste harjutamiseks

valmis näidis uv laotuse ja tekstuuriga materjaliga: tynn.blend

UV laotus
Videod on nähtavad koolitusel osalejale