Objekti algpunkt (origin) määrab objekti kordinaadid 3d ruumis ja on ühtlasi pöörde ning skaleerimise teljeks. Uuel loodud geomeetrial asub algpunkt geomeetria keskel aga seda punkti on võimalik nihutada endale sobivasse kohta, ka väljapoole geomeetriat.

Algpunkti automaatseks liigutamiseks kasuta 3d akna servas menüüd Object → Set Origin valikuid või objekti peal paremklõpsuga avanenud menüüs “Set origin“.

Nb! Alates Blenderi versioonist 2.82 saab objekti algpunkti liigutada 3D aknas. Vali üleval paremas servas Options menüüst affect only – origins. Nüüd mõjutab liigutamine ainult algpunkti ja mitte enam kogu objekti. Ära unusta seadet hiljem välja lülitada.

Algpunkti liigutamine võre komponendi juurde

Algpunkti saab liigutada märgitud serva, pinna või tipu juurde. Selleks märgi võre reziimis soovitud element ja kasuta snap menüüst Shift+s valikut “Cursor to selected”. Nüüd on 3d kursor märgitud elemendi juures. Seejärel liigu tagasi objektireziimi ja vali menüüst Object → Set Origin → Origin to 3d cursor.

Objekti algpunkt (origin)
Videod on nähtavad koolitusel osalejale