Märksõnade väärtuse hindamine


Warning: Attempt to read property "ID" on null in /data03/virt12009/domeenid/www.kera.ee/htdocs/wp-content/plugins/sfwd-lms/themes/ld30/templates/topic.php on line 80

Iga planeeritava märksõna puhul peame hindama kolme parameetrit – asjakohasus, otsingu maht ja märksõna konkurents.

Asjakohasus

Kas märksõna on otseselt seotud minu pakutava toote või teenusega? Kas märksõna täidab oma lubaduse? Täpselt sihitud märksõnad on alati paremad kui üldised. Kui sa müüd kasutatud autosid, sihi näiteks “kasutatud audi A6” märksõna, mitte “autod”.

Märksõnade asjakohasust saad testida ka tasuliste reklaamidega. Pane mõneks nädalaks jooksma konkreetse valitud märksõnaga Google Ads reklaam ja vaata, kas sealt tulevad õige eesmärgiga külastajad. Võibolla otsitakse “kasutatud audi A6” märksõnaga hoopis varuosi, mitte ei soovita osta autot?

Otsingu maht

Sõltuvalt märksõna asjakohasusest jälgi otsingu mahtu. Alusta optimeerimist pigem suure otsingumahuga märksõnadest ja liigu seejärel spetsiifilisemate poole. “Kasutatud autod” on kindlasti populaarsem otsing kui “kasutatud audi A6” samas raskem saavutada kõrgema konkurentsi tõttu. Võrdle märksõnade ainsuse ja mitmuse vorme, koos täpsustatavate märksõnadega (“odav kasutatud auto”) jne.

Märksõna konkurents

Mida rohkem osapooli üritab mingi märksõnaga esimene olla, seda keerulisem on uuel tulijal seal edu saavutada. Alustuseks pole mõtet võistelda vanade olijatega, kes aastaid mõne märksõnaga vaeva näinud ja pigem korjata nn. madalal rippuvaid vilju – märksõnu, mida siiski otsitakse aga millele ei ole suurt konkurentsi tekkinud.

“kasutatud autod” esimese vaste DA (domain ranking) 59 on raske vastane võita. Võibolla tasub kaaluda mõnd teist märksõna?

Kõige lihtsam on hinnata otsingusõna konkurentsi vaadates esimeste otsingutulemuste lehe autoriteetsust, nt. Moz vahenditega on see DA (0-100). Lisaks annab hea signaali tasulise reklaami hulk – mida rohkem tasulist reklaami, seda kuumem on märksõna ja tulemuse saavutamine võtab kauem aega.

Google Ads kuvab ka märksõnade konkurentsi tööriistas märksõnade planeerija (keyword planner)

“toyota kasutatud autod” on kergema konkurentsiga kui näiteks “kasutatud autode müük”